שלוש דרכים לכתיבה ייחודית בבלוג שלך

לפני כמה ימים שאלתי את העוקבות שלי באינסטגרם מה הכי מתסכל אותן בכתיבת תוכן לבלוג או לאתר העסקי שלהן, ואחת העוקבות כתבה לי את הדבר הבא: "אני מרגישה שאני לא מחדשת שום דבר, כאילו כל מה שרציתי לדבר עליו כבר קיים".

אני חייבת להגיד שבשנייה הראשונה שקראתי את התגובה הזו שלה, הרגשתי תחושת הזדהות קלה. גם אני הרגשתי את התחושה הזאת לא פעם ולא פעמיים, במיוחד בתחילת הדרך שלי כבלוגרית.
בתחילת הדרך היה לי בלוג לייפסטייל ודיברתי שם על המון דברים שכבר דיברו עליהם בעבר, כמו השראה, טיפוח, ניהול זמן וטבעונות. 

גם אני הרגשתי שאני לא מחדשת כלום, אבל במהלך השנים הבנתי כמה דברים מאוד חשובים שהייתי רוצה לחלוק איתך בפוסט הזה.

אם גם את מרגישה את התחושה הזו שאת לא מחדשת כלום לקוראים שלך בעזרת התוכן שאת כותבת בבלוג, אני ממש ממליצה לך להמשיך ולקרוא את הפוסט הזה!

לינוי אל

אנחנו הבידול של הבלוג שלנו

אני בטוחה ששמעת כבר על המושג "בידול" בעבר ואת יודעת עד כמה הוא חשוב בעולם העסקים, אבל הוא חשוב גם כאן בעולם הבלוגינג.
הבידול שלנו הוא זה שגורם לבלוג שלנו "לקפוץ" לקהל הקוראים שלנו בעין מבין כל שאר הבלוגים שנמצאים באותה הנישה. הבידול יכול להתבטא בכל מיני דרכים כמו סוג התוכן, אופי התוכן, סגנון ייחודי ועוד, אבל מה שהרוב לא יודעות זה שהבידול הכי גדול שלנו כבלוגריות – הוא אנחנו.

אנחנו צריכות להבין שלמרות שיש עוד לא מעט בלוגים באותה הנישה שלנו, שמציגים את אותם הנושאים שאנחנו מציגות – אף אחד מהם לא יציג אותם בדיוק בדיוק כמונו.
באופן טבעי, כל אחת היא שונה, וכך גם אופן הכתיבה, מבנה הפוסטים, סגנון הצילום, נקודת המבט ועוד כל מיני קריטריונים שיכולים להפוך 2 פוסטים בעלי אותו נושא – לפוסטים שונים לחלוטין.

אני אתן לך דוגמה:
בקהילת הבלוגריות הישראליות יש לא מעט בלוגריות אופנה שמדברות בדיוק על אותם הנושאים:
טרנדים, מבנה גוף, קולקציות, מעצבים, תצוגות אופנה ועוד…
בלוגרית אחת יכולה להציג את הקולקציה החדשה של זארה ע"י הפקת אופנה וצילום אאוטפיטים ולייצר פוסט שמורכב ברובו מתמונות (פוסט גלריה), בעוד שבלוגרית אופנה אחרת תעדיף להציג את הקולקציה החדשה של זארה בתור פוסט מילולי יותר, ולשלב פחות תמונות.


זה כל העניין בבידול, וזה כל העניין בלכתוב על אותם הנושאים בצורה אחרת ושונה לחלוטין.
מה שאת תעדיפי הוא לא בהכרח מה שמישהי אחרת תעדיף, כנ"ל לגבי החיבור וההזדהות של הקהל שלך. ברגע שאת יוצרת את הקול הייחודי ואת הסגנון שלך, תהיי בטוחה שהקוראים שלך יזהו אותך לפי זה ותמיד ירצו לדעת מה יש לך להגיד, כי מבחינתם – את זו שמחדשת להם.

תביאי זווית חדשה על נושאים מדוברים

מכירה את זה שיש טרנד מסוים ברשת ופתאום כל יוצרי התוכן מפרסמים פוסטים וסרטונים על הטרנד? תני לי להזכיר לך למשל את סערת בורקס דפי האורז שהייתה ברשת לפני שנה.
המתכון הזה פשוט פוצץ את הרשת ובכל מקום היינו רואות מתכונים שונים ומגוונים לבורקס דפי אורז, ובכל סוגי המדיות: תוכן כתוב, סרטונים, רשתות חברתיות, טלוויזיה ואפילו בעיתונים

 

אם עכשיו תכתבי בגוגל "בורקס דפי אורז" ותכנסי למתכונים הראשונים שתמצאי – אני יכולה להבטיח לך שלא תראי יותר מידיי הבדל בין המתכונים (אולי בסוג הגבינות)


עד שבא הבן אדם שאמר – "רגע. יש המון מתכונים לבורקס דפי אורז מלוחים עם כל מיני שינויים בסוגי המילוי, אבל אני לא ראיתי אף אחד שהוציא מתכון לבורקס דפי אורז מתוק". בום.

אותו אדם לקח את הטרנד החזק הזה בדיוק בזמן המתאים, והפך אותו למשהו ייחודי משלו.
הוא הביא את הזווית שלו על אותו הנושא שלכולם כבר נמאס לשמוע עליו מרוב שהוא כל כך מדובר. הדבר הבא שקרה – זה שכל הרשת התחילה לפרסם מתכונים לבורקס דפי אורז מתוק.

וברגע הזה אני ממש רוצה שתזכרי את מה שאני הולכת להגיד לך עכשיו:
תהיי זאת שמובילה את הטרנד, לא זאת שהולכת אחריו.

בשביל לחדש לקהל שלך בנישה שלך את צריכה ללמוד לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא זוויות חדשות לנושאים שכבר דיברו עליהם בעבר, כי אם נגיד את האמת – כמעט על הכל דיברו בעבר, השאלה היא איך סיפרו את הסיפור.

תביאי את החוויה האישית שלך לנושא

אז אמרנו שכבר דיברו על הכל, שאין לנו במה לחדש ושאין טעם בכלל לנסות לכתוב על דברים שעוד מיליון בלוגריות אחרות כתבו עליהם. פתיח מעולה לשיחת מוטיבציה, אם את שואלת אותי.

זוכרת שדיברנו על הבידול? אז הסעיף הזה הוא קצת דומה.
אם נחשוב על זה לרגע אנחנו נבין שבתור בני אדם, אנחנו צוברים ניסיון וחווים חוויות מאוד אישיות שכנראה לא קורות לכל אדם, בטח שלא אחד לאחד. אנחנו אנשים שונים, עם טעם שונה ועם סגנון חיים שונה, ולכן גם הניסיון והחוויות שלנו הן שונות.

בואי נקנח בדוגמה:
נניח שאני מחפשת לקרוא תוכן על טיול לפאפוס בקפריסין שיעזור לי לתכנן את הטיול שלי בדיוק איך שאני רוצה. אם אני אכתוב בגוגל "המלצות לטיול בפאפוס", סביר להניח שאני אמצא עשרות פוסטים מבלוגריות טיולים שונות שכתבו בדיוק על הנושא הזה.  

זה בדיוק מה שעשיתי. חיפשתי בגוגל ומצאתי 2 בלוגריות מקסימות שאני מאוד אוהבת (נופר מהבלוג "מטיילת מחוץ לקופסה" ויובל מהבלוג "שטרומי")  ששתיהן כתבו על אותו הנושא בדיוק: חופשה של  48 שעות בפאפוס. על הנייר, הן כתבו בדיוק על אותו הנושא, אבל אני העדפתי פוסט אחד יותר.

הפוסט של נופר כתוב בצורה מאוד ברורה: היא כתבה את הפוסט ממש כמו "יומן", בו היא סיפרה מה היא עשתה בחופשה שלה בפאפוס לפי ימים. בכל יום היא כתבה מה היא עשתה ואיפה היא אכלה והיא התייחסה לפוסט בצורה הרבה יותר אישית וחווייתית.

הפוסט של יובל, לעומת זאת, גם הוא כתוב בצורה אישית – אבל יובל הביאה נקודת מבט שונה יותר כי היא סיפרה לי לא רק על מה שהיא עשתה בפאפוס, אלא גם על התרבות של המקום, על אזורי הקניות ועל הניסיון שלה מבחינת הדברים היותר פרקטיים כמו חשמל וסים מקומי.

אז למרות ששתיהן בלוגריות מאוד מוכשרות שכתבו בדיוק על אותו המקום, הפוסט של יובל עזר לי יותר לקבל את מה שחיפשתי. אם הייתי מחפשת נטו סיפורי חוויה, הייתי נהנית מהפוסט של נופר הרבה יותר מהפוסט של יובל. 

בסופו של דבר: שתיהן חוו את קפריסין בצורה שונה ולשתיהן יש ניסיון שונה, אבל עדיין אפשר לראות את הבידול וההבדל בין שני הפוסטים.

הפוסט הזה נכתב בשביל לגרום לך להבין שאיך שלא תסתכלי על זה, כנראה כבר כתבו על הכל. האינטרנט הוא מקום רחב מאוד ומלא בתחומי עניין, וזה מה שהופך אותו למעולה כמו שהוא.
אבל תזכרי שלא משנה כמה פעמים כתבו על הנושא שאת רוצה לדבר עליו – אף אחד עדיין לא כתב את זה כמוך.

 

יצא לך להרגיש את התחושה הזו? אשמח אם תשתפי אותי בתגובות!

אהבת את הפוסט? את מוזמנת לשתף אותו!

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 צעדים פשוטים ליצירת כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק שלך בעצמך

מלאי את הפרטים כאן למטה ותקבלי את המיני קורס המפורט שילמד אותך איך להקים בעצמך כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק ב 7 צעדים פשוטים בלבד!

אני רוצה לעזור לך לבנות את האתר העסקי שחלמת עליו!

כל מה שאת צריכה לעשות זה להשאיר לי כאן את הפרטים שלך ולספר לי קצת על העסק, ואני אחזור אלייך לשיחת ייעוץ חינמית לחלוטין שתעזור לנו להבין ביחד איזה אתר העסק שלך צריך!