איך תקימי בלוג מצליח במינימום השקעה כספית?

אחת הסיבות שלא מעט נשים מוותרות על הקמת בלוג מצליח בפלטפורמה עצמאית היא ההשקעה הכספית שתלויה בזה. המחשבה על להשקיע כסף במשהו שאנחנו לא בטוחות למה הוא יהפוך או איך הוא יתקדם יכולה לפעמים להרתיע אותנו, במיוחד אם את רוצה להקים בלוג נטו בשביל לפתח את תחביב הכתיבה או להתבטא בצורה פומבית ומקצועית יותר.

אם תחשבי על זה ככה, תדעי שלמרות שגם אם הבלוג שאת רוצה להקים יהיה על גדר תחביב בלבד, חשוב להבין שזה בסדר גמור לרצות להשקיע בו כסף! אני בטוחה שגם ההורים שלך שילמו על התחביב שלך לרקוד בלט בגיל 8 😉

עם זאת, אני כאן בשביל להרגיע אותך.
נכון, אמנם בשביל להקים בלוג מצליח צריך להשקיע כסף, אבל תהיי בטוחה שלא מדובר כאן במספרים אסטרונומיים. בפוסט הבא אני הולכת לצלול אל עומק הדברים ולנסות להבין – מהי ההשקעה הכספית המינימלית הנדרשת ממך בשביל להקים את הבלוג שלך?

אנחנו הולכות לפרק את ההשקעה הכספית שלנו ל- 2: השקעה הכרחית והשקעה נוספת.

בלוג מצליח

בואי נדבר על ההשקעה ההכרחית שלך

בשביל להקים בלוג מצליח בפלטפורמה עצמאית, אנחנו נהיה חייבות לשלם על האחסון של הבלוג ועל שם הדומיין שלו.

אחסון הבלוג
האחסון של הבלוג מבוסס על שרת אינטרנטי שעליו מאוחסנים כל הקבצים של הבלוג שלך: קבצי מדיה, אודיו, טקסט, סרטונים ואפילו תוספים ואפליקציות למיניהן.
העלות של אחסון הבלוג שלך תלויה בכמה פרמטרים: גודל הבלוג, מיקום גיאוגרפי של שרת האחסון (שרתי אחסון בישראל הם יקרים יותר), סוג השרת, ועוד…

אחסון בשרת שיתופי (כלומר, שרת שעליו מאוחסנים כמה בלוגים במקביל וחולקים את אותו זכרון פנימי ושטח אחסון) הם זולים יותר, כי שטח האחסון הוא לא רק שלך.
בתור התחלה ובשביל לחסוך בעלויות, לגמרי הייתי ממליצה לך להתחבר אל חברת אחסון מהסוג הזה.

בלוג מצליח

הנה השוואה בין שתי חברות אחסון פופולריות: בלוהוסט וקלאודוויז.

בבלוהוסט את תשלמי בין 4-6 דולר בחודש, תלוי בתכנית שתבחרי, בשטח האחסון שתצטרכי ובתוספים שאולי תרצי להוסיף לחבילת האחסון שלך כמו אקסטרה אבטחה לאתר וכ'ו.

בקלאודוויז את תשלמי 10 דולר בחודש על התכנית הפשוטה ביותר, ותקבלי בין היתר 25 ג'יגה בייט של אחסון, תעודת אבטחה, גיבוי אוטומטי לבלוג וכ'ו. 

אנחנו נלך על המחיר הגבוה יותר, כלומר עד עכשיו העלות שלנו לתחזוק הבלוג היא 10 דולר בחודש, שהם 33 ש"ח.

שם דומיין
ההשקעה ההכרחית השנייה שנצטרך להשקיע בשביל להקים בלוג מצליח היא כמובן, על שם הדומיין של הבלוג. שם הדומיין הוא בעצם הכתובת הייחודית של הפלטפורמה העצמאית שלך והעלויות שלו מתחדשת כל שנה. 

 

עלות שם הדומיין משתנה בהתאם לחברה ממנה את רוכשת את שם הדומיין ולסיומת הדומיין שתבחרי. הסיומת הפופולרית והזולה ביותר היא .COM, בעוד שאם תרצי לרכוש סיומת המוכרת יותר כאן בישראל כמו CO.IL, את תיאלצי לשלם קצת יותר.

לינוי אל

אחת החברות הטובות ביותר שניתן לרכוש דרכן שם דומיין נקראת NameCheap.
אם תירצי לרכוש דומיין בסיומת של .COM, את תשלמי עליו 9 דולר בשנה, הם 30 ש"ח.

בגלל שהמחיר הוא שנתי ולא חודשי כמו האחסון, אם נחלק אותו ל 12 תשלומים יוצא שאנחנו משלמות 2.5 ש"ח בחודש (!) על שם הדומיין שלנו.

לסיכום, זו ההשקעה ההכרחית עליה אנחנו נשלם בכל חודש בשביל לתפעל את הבלוג שלנו:
33 ש"ח אחסון + 2.5 ש"ח שם דומיין = 35.5 ש"ח בחודש.

את קולטת? זה פחות מארוחה במקדונלדס!

עכשיו, בואי נדבר על ההשקעה הנוספת

אחרי שכיסינו את ההשקעות ההכרחיות, מגיעות ההשקעות שנחשבות להשקעות "אקסטרה", כלומר כאלו שהן לא חובה אבל אם נשקיע בהן זה יכול לקחת את הבלוג שלנו כמה שלבים קדימה.

 

עיצוב הבלוג
אין ספק שבשביל להפוך את הבלוג שלנו לבלוג מצליח, אנחנו צריכות להפוך אותו לכמה שיותר ויזואלי, נוח, שימושי ונעים לעין. לא מדובר כאן רק בצבעוניות או בתמונות יפות, אלא גם באופן השימוש של הקוראים שלך בבלוג.

אם לצורך העניין אני אכנס לבלוג עם תוכן מעולה, אבל לא יהיה לי נוח לעבור מפוסט לפוסט – אני כנראה לא אכנס לבלוג הזה יותר.
כאן מגיעה ההשקעה הכספית שלנו בעיצוב הבלוג. לרוב, מי שרוצה להשקיע כמה שפחות כנראה תשתמש בתבנית חינמית בשביל לעצב את הבלוג שלה. שלא תביני לא נכון, יש תבניות חינמיות מעולות וזו לגמרי יכולה להיות ההתחלה הכי טובה עבורך, אבל אם את רוצה לקחת את הבלוג שלך ברצינות כבר מההתחלה, הייתי שוקלת להשקיע באחת מהאפשרויות הבאות:

תבנית קנויה ואיכותית, או בתוסף בונה התבנית "אלמנטור פרו".

תבנית קנויה תאפשר לך לעצב את הבלוג שלך עפ"י התבנית שרכשת. כלומר, את תוכלי לשנות את התמונות והצבעים אבל התבנית עצמה היא זו שתשלוט בבלוג שלך ולא תהיה לך היכולת לשנות אותה יותר מידיי. היתרון בתבנית קנוי היא שאת לא באמת צריכה להשקיע זמן רב מידיי בעיצוב הבלוג. העיצוב מגיע מוכן, וכל מה שנותר לך לעשות הוא לבצע כמה שינויים קטנים.

בלוג מצליח

תבניות איכותיות עולות בין 50-70 דולר לרכישה חד פעמית, שהם בין 165-230 ש"ח.
אמנם המחיר קצת יקר, אבל היתרון פה הוא שהתשלום הוא חד פעמי, ולא שנתי או חודשי.

תוסף בונה התבנית "אלמנטור פרו" יאפשר לך לעצב את הבלוג שלך ממש מאפס, ואיך שאת בוחרת. התוסף "מתלבש" על תבנית קיימת (תבנית חינמית תהיה מעולה כאן, את לא תצטרכי לרכוש תבנית בשביל להשתמש באלמנטור פרו) והיתרון פה הוא עצום כי אין לך כאן שום הגבלות מבחינת העיצוב. החיסרון הוא שאת תצטרכי להשקיע לא מעט זמן בשביל לעצב את הבלוג, כי כמו שכבר אמרנו – את מתחילה כאן מאפס.

רכישת התוסף אלמנטור פרו היא רכישה שנתית והוא יעלה לך 49 דולר כל שנה, כלומר 160 ש"ח.
המחיר כאן הוא קצת יותר זול מתבנית קנויה, אבל מה שאת מקבלת בשביל המחיר הוא מטורף בעיניי!

אקסטרות נוספות

אמנם הפוסט מדבר על מינימום השקעה כספית, אבל חשבתי לאגד לך פה עוד כמה אקסטרות שבמידה ותרצי להשקיע בהן, הן לחלוטין יהפכו את הבלוג לך לבלוג מצליח!

 

  1. מערכת דיוור
    רוב מערכות הדיוור הן חינמיות או בעלות ממש מועטה עד שמגיעים למספר מנויים מסוים, אבל יש מערכות דיוור שידרשו תשלום בשביל לאפשר לך לבצע כל מיני אוטומציות מגניבות ברשימת התפוצה שלך. לדוגמה, מערכת הדיוור של מיילצ'ימפ.
    עלות חודשית: 10 דולר (33 ש"ח)

  2. קנבה פרו
    קנבה הוא אתר שכל בלוגרית ויוצרת תוכן חייבת להכיר. את יכולה לעצב שם ממש הכל: מגרפיקות, באנרים, לוגאים וחוברות, ועד לפוסטים ותבניות לסטורי באינסטגרם.
    אבל מה שהרבה לא יודעות זה שגרסת הפרו של קנבה הרבה הרבה יותר טובה מהקנבה החינמי! בגרסת הפרו את תוכלי למצוא תמונות סטוק, אלמנטים מגניבים ותבניות שלא קיימות בגרסה הרגילה.
    עלות שנתית: 119 דולר (394 ש"ח)

  3. אדובי לייטרום
    אדובי לייטרום היא תוכנה של אדובי המאפשרת לך לערוך תמונות לבלוג לייק א פרו!
    קיימת גרסה חינמית לתוכנה המגיעה בצורה של אפליקציה לטלפון, אבל אני יכולה לומר לך מניסיון שברגע ששדרגתי לגרסת הדסקטופ העריכות שלי השתנו לגמרי!
    עלות חודשית: 35 ש"ח
בלוג מצליח

בואי נסתכל על העלויות ונשווה ביניהן....

עלויות בסיסיות (ללא אקסטרות)

סה"כ עלויות חודשיות: 49.5 ש"ח (ללא התבנית הקנויה שהיא רכישה חד פעמית)

עלויות בסיסיות (כולל אקסטרות)

סה"כ עלויות חודשיות כולל אקסטרות: 150.5 ש"ח (ללא התבנית הקנויה שהיא רכישה חד פעמית)

לסיכום,
אני חושבת שעכשיו העלויות של תחזוק ותפעול בלוג הרבה יותר ברורות עבורך.
נכון, אמנם מדובר כן בהשקעה, אבל תזכרי שבשביל שהבלוג שלך יהפוך לבלוג מצליח אנחנו צריכות להשקיע בו – ממש כמו שאנחנו משקיעות בתחביב שלנו או כמו שבעלות עסקים משקיעות בעסק שלהן.

 

אני ממש אשמח לשמוע ממך בתגובות מה חשבת על הפוסט?
האם את חושבת שההשקעה שהצגתי לך כאן שווה את זה?

אהבת את הפוסט? את מוזמנת לשתף אותו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 צעדים פשוטים ליצירת כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק שלך בעצמך

מלאי את הפרטים כאן למטה ותקבלי את המיני קורס המפורט שילמד אותך איך להקים בעצמך כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק ב 7 צעדים פשוטים בלבד!

אני רוצה לעזור לך לבנות את האתר העסקי שחלמת עליו!

כל מה שאת צריכה לעשות זה להשאיר לי כאן את הפרטים שלך ולספר לי קצת על העסק, ואני אחזור אלייך לשיחת ייעוץ חינמית לחלוטין שתעזור לנו להבין ביחד איזה אתר העסק שלך צריך!