מהם ההבדלים בין דף נחיתה לדף מכירה?

דפי נחיתה ודפי מכירה הם נכס דיגיטלי לכל דבר, ממש כמו אתר האינטרנט או הבלוג העצמאי שלכם. לכן חשוב להבין את המטרות וההבדלים ביניהם בצורה הנכונה ביותר, כדי שנוכל להפעיל שיקול לדעת ולהבין מה הכי מתאים למטרה שאני רוצה להגיע אליה.

ההבדלים בין דף נחיתה לדף מכירה על פניו נראים מאוד פשוטים, ומתמקדים בעיקר בשאלה אחת שנרצה לשאול את עצמנו לפני שנבחר מה הכי מתאים לנו, והשאלה היא – מה התוצאה אליה נרצה להגיע בעזרת דף הנחיתה / דף המכירה?

ברגע שנבין מה התוצאה שנרצה להשיג, ככה יהיה לנו מאוד ברור מה סוג הדף המתאים לנו ביותר.
אנחנו צריכים לדעת בדיוק מה אנחנו רוצים שקהל היעד שלנו יעשה ברגע שהוא נכנס אל הדף ולכוון אותו לשם בצורה מעניינת, קלילה ומושכת לעין.

אז קודם כל – בואו נענה על השאלה העיקרית של הפוסט הזה, והיא: מה ההבדל בין דף נחיתה לדף מכירה?

דף נחיתה

דף נחיתה

הוא עמוד אינטרנט שיווקי ויחיד, שהמטרה שלו היא מאוד פשוטה – להביא לנו פניות רלוונטיות מלקוחות פוטנציאליים, או לחילופין, לאסוף מידע מקהל היעד שלנו לצורך שליחת מסרים שיווקיים או פרסומיים. עמוד נחיתה בדרך כלל לא יוביל לעמודים נוספים כמו שאתר האינטרנט או הבלוג שלכם מוביל, כי אנחנו רוצים לכוון את הקהל לבצע פעולה אחת ספציפית, ואם נצרף אל דף הנחיתה עמודים נוספים אנחנו עלולים לאבד את הקהל ולגרום לו לשכוח מהפעולה אותה אנחנו רוצים שהוא יבצע.

דף נחיתה נקרא כך כי הקהל שלנו "נוחת" בתוך העמוד הזה ממקום אחר באינטרנט כמו רשתות חברתיות (הקהל יכול להגיע מהלינק בביו באינסטגרם או מתגובה שהשארתם על פוסט בפייסבוק, לצורך העניין) או איזשהו כפתור ברשימת התפוצה שלכם.

אילו פעולות ניתן לבצע באמצעות דף הנחיתה?

1. הרשמה לרשימת התפוצה.
 בעזרת דף הנחיתה אפשר לספר על היתרונות שבהצטרפות לרשימת התפוצה שלכם ולשכנע את הקהל להירשם. זה מעולה לצורך הגדלת הקהל ולשליחת מסרים שיווקיים בהמשך.

2. השארת פרטים.
דף הנחיתה הוא הפתרון המעולה לאסוף אליכם לקוחות מתעניינים למוצר או לשירות שלכם – מבלי לערב דף סליקה או לנסות למכור דרך דף הנחיתה. יש לנו את האופציה לספר על השירות או המוצר שלנו בהרחבה, לתת את כל הדגשים החשובים ולבסוף לבקש ממי שמתעניין להשאיר פרטים כמו שם וטלפון. ככה בסופו של דבר תהיה לנו רשימה של לידים (לקוחות פוטנציאליים) חמים לרכישה שרק מחכים שנחזור אליהם.

3. הורדת קובץ חינמי.
הפעולה הזו יכולה להיות דרך נוספת להצטרף אל רשימת התפוצה שלכם, כי פה אנחנו בעצם נותנים לקהל איזשהו תגמול בתמורה לכך בצורה של מתנה דיגיטלית. זה יכולה להיות קובץ PDF, ספר דיגיטלי, צ'קליסט, סרטון או כל משהו בעל ערך לקהל היעד שלכם.

דגשים חשובים לשים לב אליהם בדף הנחיתה:

1. התאמה לקהל היעד.
לפני הכל, חשוב לשים לב שאתם יודעים לאיזה קהל יעד אתם מכוונים. אנחנו לא רוצים שאנשים לא רלוונטיים יתעניינו בדף הנחיתה שלנו, כי מהר מאוד הם יבינו שזה לא בשבילם ויצאו מדף הנחיתה – או יותר מזה, יסירו את עצמם מרשימת התפוצה / יתעצבנו שהתקשרנו אליהם כי זה לא רלוונטי. תכירו את הקהל לפני ותכוונו אליו.

2. קידום אורגני בגוגל.
כמו שאנחנו עושים מחקר מילות מפתח לפוסט חדש בבלוג, ככה גם דף הנחיתה שלנו מצריך את זה. תנסו לחשוב מה קהל היעד שלכם יחפש בגוגל בשביל להגיע אל דף הנחיתה ותקדמו את אותו ביטוי / מילה בדף. בנוסף צריך לבדוק שהדף מאונדקס בגוגל (כלומר, שגוגל מודע לקיום של הדף שלכם) ושהוא נטען מהר מספיק.

3. חיבור של גוגל אנליטיקס ופייסבוק פיקסל.
הכלים האלה יגידו לנו בדיוק מה המסע שעובר הקהל שלנו מהרגע שהוא נכנס לדף הנחיתה ועד הרגע שהוא יצא ממנו: על איזו פיסת תוכן הוא הכי התעכב? האם הוא הגיע לטופס השארת הפרטים? כמה אנשים נכנסו לדף הנחיתה ומאיזה מכשיר? כמה נכנסו אבל לא לחצו? ועוד כל מיני נתונים מעניינים שיעזרו לכם לשפר את דף הנחיתה בעתיד

4. כתיבת תוכן מותאמת לקהל היעד.
דיברנו כבר על התאמה של קהל היעד, אבל לא פחות חשוב מזה זה להתאים את התוכן שלנו לקהל. אם קהל היעד שלנו הוא נשים עצמאיות בגילאי ה 23-28, אנחנו לא נכתוב את התוכן ברבים או בלשון זכר, ולא נשתמש במשפטים המזוהים עם עולם השכירים כי זה לא רלוונטי לקהל העצמאיות שלנו.

5. עיצוב מותאם לשפה המיתוגית שלכם.
אתם לא מבינים עד כמה העיצוב והנראות של דף הנחיתה שלכם הוא חשוב! שימוש בצבעי המותג, גרפיקות של המותג ותמונות המזוהות איתכם – הם אלו שיבטיחו את החיבור של הקהל אליכם, במיוחד אם זה קהל שכבר מכיר אתכם.

חשוב לנסות לשלב תמונות או סרטוני וידיאו מעניינים שימשכו את העין, אבל גם לא ארוכים או מסורבלים מידיי.

דף מכירה

קודם כל חשוב לציין שדף מכירה הוא סוג של דף נחיתה – רק שהמטרה היא מטרה אחת, מאוד ספציפית, מדויקת וברורה – למכור. 

בעזרת דף המכירה אנחנו יכולים למכור את השירות שלנו או את המוצר הדיגיטלי או הפיזי שלנו באמצעות סליקת כרטיס אשראי מאובטחת (או סוגים שונים של תשלומים כמו ביט או פייפאל).

דף המכירה מייצר לנו הכנסות פסיביות לעסק, כלומר – בעזרתו אפשר להרוויח כסף גם כשהעסק סגור, בחופשה או סתם כי עכשיו אמצע הלילה / שבת / חג.
היתרון העסקי של דף מכירה הוא עצום, וברגע שיודעים להציג את המוצר או השירות שלכם בצורה נכונה שתגרום לקהל היעד להסתקרן ולהוציא את האשראי מהארנק – הרווחתם.

דגשים חשובים לשים לב אליהם בדף המכירה:

קודם כל, חשוב לי לציין שכל הדגשים של דף הנחיתה שדיברתי עליהם קודם לגמרי רלוונטיים גם לדף המכירה. עכשיו אפשר לעבור לדגשים הנוספים:

1. וודאו שהסליקה מאובטחת כמו שצריך.
אין דבר נורא יותר מלגלות שפרטי האשראי של אחד הלקוחות שלכם נגנב רק כי הוא רכש דרך מערכת לא מאובטחת. חשוב לשים לב שאתם מפרסמים דף סליקה ייחודי שקיבלתם אך ורק ממערכת הסליקה שלכם ולוודא שאותה מערכת היא אמינה ומומלצת.

2. הוסיפו מדיניות ביטולים, תנאי שימוש ותקנון.
ככל שנהיה יותר אותנטיים ובהירים עם הקהל שלנו, ככה הם יסמכו עלינו יותר. בעת הרכישה וודאו שהקהל מאשר את התקנון שלכם ומודע למדיניות הביטולים, ובנוסף חשוב לוודא שהלקוח יודע מהם תנאי השימוש במוצר.
לצורך העניין אם אתם מוכרים מוצר דיגיטלי, וודאו שהלקוח חתום על כך שהוא יודע שאין להפיץ את המוצר לגורם שלישי, וכן הלאה.

3. עדויות מלקוחות נוספים.
בעידן של היום, אנחנו חיים על המלצות ואישורים מאנשים שכבר התנסו במוצר או בשירות לפנינו. ברגע שאת מוסיפה עדויות מלקוחות שכבר רכשו ממך שמעידים על כך שהמוצר או השירות טוב, ככה את מגדילה את הסיכוי להתעניינות של קהל היעד במה שיש לך למכור! את יכולה להוסיף צילומי מסך של התכתבויות וואטסאפ או אפילו סרטונים של הלקוחות שלך, רק תוודאי שאת מקבלת את הסכמתם המלאה מראש.

4. שאלות ותשובות.
אחד הדברים שהכי לוקחים לנו זמן בשיחת מכירה טלפונית הוא החלק שבו הלקוח שואל שאלות ואנחנו עונים על אותה התשובה שוב ושוב ושוב. דף המכירה הוא זה שמחליף את אותה שיחת מכירה טלפונית, לכן כדאי להוסיף את השאלות הכי רלוונטיות שבדרך כלל שואלים אותך בטלפון – גם לדף המכירה. ככה קהל היעד מקבל את כל התשובות מראש, והוא לא צריך לחכות שהעסק יהיה פעיל בשביל ליצור איתך קשר ישיר ולשאול שאלות נוספות.

דף נחיתה

דפי מכירה ודפי נחיתה הם נכס דיגיטלי אדיר לעסק ולבלוג העסקי שלנו.
הם שם בשבילנו כשאנחנו לא פנויים, הם עושים את העבודה במקומנו והם עוזרים לנו לייעל את התפקיד שלנו ולהשיג לקוחות / קוראים חדשים שבסופו של דבר יהפכו לקהילה שלנו.


אם עדיין אין לך דף נחיתה / מכירה והיית רוצה אחד, אני מזמינה אותך ליצור איתי קשר וביחד נוכל לבנות לך דף נחיתה / מכירה ממיר לבלוג או לעסק, שיעשה את העבודה בשבילך.

אל תשכחי לשתף את הפוסט עם האנשים שאת חושבת שחייבים לקרוא את הפוסט הזה!

בינתיים, ספרי לי בתגובות –
יש לך כבר דף נחיתה/ דף מכירה?

אהבת את הפוסט? את מוזמנת לשתף אותו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 צעדים פשוטים ליצירת כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק שלך בעצמך

מלאי את הפרטים כאן למטה ותקבלי את המיני קורס המפורט שילמד אותך איך להקים בעצמך כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק ב 7 צעדים פשוטים בלבד!

אני רוצה לעזור לך לבנות את האתר העסקי שחלמת עליו!

כל מה שאת צריכה לעשות זה להשאיר לי כאן את הפרטים שלך ולספר לי קצת על העסק, ואני אחזור אלייך לשיחת ייעוץ חינמית לחלוטין שתעזור לנו להבין ביחד איזה אתר העסק שלך צריך!